Abelia

Innhold

Forum for fagskoler

Praktisk og yrkesrettet utdanning.

Statsbudsjettet sikrer fortsatt god framdrift i fagskolereformen med opptrapping av antall studieplasser, utviklingsmidler, midler til styrking av fagskolesektoren og gir fagskolene en sentral rolle i kompetansereformen.

Fagskolene bidrar til omstilling i norsk næringsliv og livslang læring for den enkelte

Knut Erik Beyer-Arnesen, fagsjef utdanning i Abelia

En veldig bra måte å videreutdanne arbeidstakerne på som er en vinn-vinn situasjon for både den ansatte og bedriften

Torbjørn Røe Isaksen, kunnskapsminister

Våre nyeste høringer:

Siste nytt om utdanning:

  1. Nyhet, Teknologi og digitalisering, Forskning, Innovasjon, Utdanning, Arbeidsliv

    Norge sakker akterut på spisskompetanse

    Abelias Omstillingsbarometer for 2019 viser at utviklingen i Norge går feil vei på flere sentrale områder for omstilling. Vi er nær bunnen av rangeringen på andel med spissutdanning, vi er dårlige på å tiltrekke oss internasjonale studenter og arbeidstakere, og vi faller videre på spisskompetanse innen teknologi og digitalisering.

  2. Nyhet, Utdanning

    Alternative utforminger av KompetanseFUNN

    For å lykkes i global konkurranse er det avgjørende at norske bedrifter satser på kompetanse og løpende utvikling av sine ansatte. KompetanseFUNN vil være et viktig og godt egnet virkemiddel for å lykkes med det.

  3. Nyhet, Utdanning

    Sikret rettighetene til elever ved internasjonale skoler

    Forum for Friskoler (FRI) sikret rettighetene til elevene ved internasjonale skoler. Både Buskerud og Østfold trekker forslaget om systemendring.

Lurer du på noe? Kontakt meg gjerne:

Fant du det du lette etter?

Fant du det du lette etter?

Gi oss gjerne en kommentar i tillegg - hvordan kan vi forbedre oss? Du er anonym med mindre du oppgir din e-postadresse slik at vi kan kontakte deg.

Takk for kommentaren!

Kommentar sendt

Hei!

Hei!

Vil du få vårt ukentlige nyhetsbrev på e-post?

Avmeldingen er mottatt!

Din e-post:

 

Meld deg på 1 nyhetsbrev: