Seminar

Publisert

Frokostseminar: Hvordan lykkes med endringsprosesser i kunnskapsbedrifter

En av fire norske medarbeidere synes endringsprosesser i virksomheten går for fort.

Arrangementet er avholdt

Vibeke Østensjø har ledet endringsprosesser i Telenor og nå senest i NHO. Hun vil gi konkrete råd til bedrifter som har behov for å sette i gang med endringsprosesser. Hvordan kan vi være trygge på at vi beholder de rette folkene og sikrer god kompetanse? Hvordan rekruttere for fremtidens utfordringer?

Simon Østervig fra Ennova tar opp følgende problemstillinger basert på årets resultater fra GELx undersøkelsen:

  • Hvordan oppfatter medarbeiderne omfanget av endringsprosesser på sin arbeidsplass?

  • Hvor mange av dine medarbeidere ville sluttet på dagen dersom de kunne?

  • Hvordan oppleves endringsprosesser som standardiseringer og reguleringer på arbeidsplassen

Bakgrunnen:

Én av fire norske medarbeidere synes endringsprosesser i virksomheten går for fort. Det viser svarene fra 5.600 norske arbeidstakere som har deltatt i Ennovas undersøkelse Global Employee and Leadership Index (GELx).

GELx er en undersøkelse av medarbeidertilfredshet, motivasjon og lojalitet, og har blitt gjennomført årlig i Norge siden 2001. Undersøkelsen er utviklet av Ennova, og blir tolket og formidlet i samarbeid med HR Norge.

Mer om seminarets foredragsholdere:

Vibeke Østensjø

Vibeke Østensjø er organisasjon- og HR-sjef i NHO-S, hun har ledet endringsprosesser i Telenor og i NHO. I tillegg har Vibeke lang ledererfaring fra helsesektoren. Vibeke er utdannet sykepleier fra HiOA og høyskolekandidat fra Handelshøyskolen BI.

Simon Østervig

Simon Østervig er markessjef i Ennova AS, og medansvarlig for årets utgave av undersøkelsen GELx. Han har nærmere 10 års erfaring i arbeidet med medarbeiderutvikling både fra Norge og Danmark.

Lurer du på noe?

Flere arrangementer

Arrangementsoversikt sortert på fagområder, tema og sted.

Fant du det du lette etter?

Fant du det du lette etter?

Gi oss gjerne en kommentar i tillegg - hvordan kan vi forbedre oss? Du er anonym med mindre du oppgir din e-postadresse slik at vi kan kontakte deg.

Takk for kommentaren!

Kommentar sendt