CRM-ansvarlig - 9 måneders vikariat med mulighet for forlengelse

Publisert

To kvinner snakker sammen

Foto: Kilian Munch

CRM-ansvarlig i Abelia går ut i foreldrepermisjon og vi søker derfor en vikar.

Du vil få en sentral rolle i å sikre at våre medlemsdata og prosesser fungerer sømløst i samspill med organisasjonens øvrige systemer. Du vil være bindeleddet mellom fagavdelinger, medlemssenter og NHO, og bidra til at CRM-systemet holder høy kvalitet og brukes effektivt. 

Stillingen passer for deg som like å kombinere systemforståelse, datakvalitet og medlemsservice, trives med å ha mange kontaktflater og er opptatt av analyse og innsikt.

Dine ansvarsområder og arbeidsoppgaver vil være: 

  • Systemeier for CRM i Abelia – administrere og optimalisere CRM-systemet inkludert i integrasjon med tilliggende systemer
  • Etablere og dokumentere effektive arbeidsprosesser og rutiner knyttet til CRM-bruk
  • Sikre gode prosesser og høy datakvalitet i CRM-systemet, og sikre etterlevelse av personvern og interne retningslinjer for databehandling (GDPR)
  • Segmentere medlemsbasen for målrettede kampanjer og medlemskontakt
  • Intern opplæring i bruk av CRM-systemet, inkludert kontinuerlig oppfølging og retting av datafeil 
  • Ansvar for forvaltning og oppfølging av lisenser, inkludert tildeling, vedlikehold og optimalisering av lisensbruken
  • Utarbeide og vedlikeholde malverk for digitale prosesser
  • Håndtere det praktiske arbeidet rundt inn- og utmeldinger av medlemmer 
  • Medlemsstatistikk - sørge for nødvendig dataanalyse og rapportering
  • Følge opp medlemshenvendelser i samarbeid med resten av markedsavdelingen og øvrige kolleger.
  • Delta i prosjekter og bidra til forbedring av prosesser knyttet til medlemspleie og verving

Vi ser etter deg som har: 

  • Erfaring med CRM-systemer og datakvalitet, gjerne erfaring med Microsoft-basert CRM og MS Power BI.
  • God teknologiforståelse og interesse for digitale prosesser 
  • Erfaring fra en medlemsorganisasjon, kundeservice, økonomi eller administrasjon er en fordel 
  • Gode kommunikasjonsevner på norsk og engelsk, både muntlig og skriftlig 
  • Evne til å jobbe strukturert, selvstendig og med høy grad av nøyaktighet 
  • Sterke analytiske evner og strategisk forståelse

Personlige egenskaper:

Du trives med struktur og kvalitet i arbeidet ditt, og har et våkent blikk for detaljer. Som CRM-ansvarlig liker du å ha orden i systemene og sørge for at data er korrekte og oppdaterte. Du har god prosessforståelse og evner å se sammenhengen mellom systemer, rutiner og brukeropplevelser. Samtidig har du en serviceinnstilt og løsningsorientert tilnærming, og tar initiativ når du ser forbedringsmuligheter.

Abelia tilbyr:

  • Konkurransedyktige betingelser, gode forsikrings- og pensjonsordninger
  • Et arbeidsmiljø som verdsetter å tilbringe tid sammen i godt lag. Vi arrangerer minst en årlig samling med hele Abelia, sommerfest, julebord og spontane kulturbyggende arrangementer gjennom året.
  • På huset finnes det nettverk og muligheter for å treffe andre som dyrker like interesser. Det er et treningssenter med moderne fasiliteter, og det finnes blant annet grupper for sykling, fotball, kor, fantasy premier league, kunst, padel - muligheten for å starte noe helt nytt finnes også.
  • God lunsj i kantinen vår hver dag.
  • Fleksibel arbeidsplass og mulighet til å legge opp egen arbeidshverdag.
  • En berikende hverdag i et engasjert miljø som jobber for et digitalt og bærekraftig kunnskapssamfunn. Vi deler kunnskap og erfaringer, har humor i hverdagen og strekker oss langt for å gjøre hverandre gode
  • Du blir en del av et sterk fagmiljø - både i Abelia og NHO-felleskapet.

Arbeidsted: Majorstuen, Oslo

Søknadsfrist: 5. desember 2025

Søk på stillingen HER

For ytterligere informasjon er du velkommen til å kontakte Abelia ved direktør for organisasjon og strategi Nina Skarbø Vister på tlf.: 481 00 550 eller markedsdirektør Gunilla Resare på tlf.: 450 02 542