Du vil få en sentral rolle i å sikre at våre medlemsdata og prosesser fungerer sømløst i samspill med organisasjonens øvrige systemer. Du vil være bindeleddet mellom fagavdelinger, medlemssenter og NHO, og bidra til at CRM-systemet holder høy kvalitet og brukes effektivt.
Stillingen passer for deg som like å kombinere systemforståelse, datakvalitet og medlemsservice, trives med å ha mange kontaktflater og er opptatt av analyse og innsikt.
Dine ansvarsområder og arbeidsoppgaver vil være:
- Systemeier for CRM i Abelia – administrere og optimalisere CRM-systemet inkludert i integrasjon med tilliggende systemer
- Etablere og dokumentere effektive arbeidsprosesser og rutiner knyttet til CRM-bruk
- Sikre gode prosesser og høy datakvalitet i CRM-systemet, og sikre etterlevelse av personvern og interne retningslinjer for databehandling (GDPR)
- Segmentere medlemsbasen for målrettede kampanjer og medlemskontakt
- Intern opplæring i bruk av CRM-systemet, inkludert kontinuerlig oppfølging og retting av datafeil
- Ansvar for forvaltning og oppfølging av lisenser, inkludert tildeling, vedlikehold og optimalisering av lisensbruken
- Utarbeide og vedlikeholde malverk for digitale prosesser
- Håndtere det praktiske arbeidet rundt inn- og utmeldinger av medlemmer
- Medlemsstatistikk - sørge for nødvendig dataanalyse og rapportering
- Følge opp medlemshenvendelser i samarbeid med resten av markedsavdelingen og øvrige kolleger.
- Delta i prosjekter og bidra til forbedring av prosesser knyttet til medlemspleie og verving
Vi ser etter deg som har:
- Erfaring med CRM-systemer og datakvalitet, gjerne erfaring med Microsoft-basert CRM og MS Power BI.
- God teknologiforståelse og interesse for digitale prosesser
- Erfaring fra en medlemsorganisasjon, kundeservice, økonomi eller administrasjon er en fordel
- Gode kommunikasjonsevner på norsk og engelsk, både muntlig og skriftlig
- Evne til å jobbe strukturert, selvstendig og med høy grad av nøyaktighet
- Sterke analytiske evner og strategisk forståelse
Personlige egenskaper:
Du trives med struktur og kvalitet i arbeidet ditt, og har et våkent blikk for detaljer. Som CRM-ansvarlig liker du å ha orden i systemene og sørge for at data er korrekte og oppdaterte. Du har god prosessforståelse og evner å se sammenhengen mellom systemer, rutiner og brukeropplevelser. Samtidig har du en serviceinnstilt og løsningsorientert tilnærming, og tar initiativ når du ser forbedringsmuligheter.
Abelia tilbyr:
- Konkurransedyktige betingelser, gode forsikrings- og pensjonsordninger
- Et arbeidsmiljø som verdsetter å tilbringe tid sammen i godt lag. Vi arrangerer minst en årlig samling med hele Abelia, sommerfest, julebord og spontane kulturbyggende arrangementer gjennom året.
- På huset finnes det nettverk og muligheter for å treffe andre som dyrker like interesser. Det er et treningssenter med moderne fasiliteter, og det finnes blant annet grupper for sykling, fotball, kor, fantasy premier league, kunst, padel - muligheten for å starte noe helt nytt finnes også.
- God lunsj i kantinen vår hver dag.
- Fleksibel arbeidsplass og mulighet til å legge opp egen arbeidshverdag.
- En berikende hverdag i et engasjert miljø som jobber for et digitalt og bærekraftig kunnskapssamfunn. Vi deler kunnskap og erfaringer, har humor i hverdagen og strekker oss langt for å gjøre hverandre gode
- Du blir en del av et sterk fagmiljø - både i Abelia og NHO-felleskapet.
Arbeidsted: Majorstuen, Oslo
Søknadsfrist: 5. desember 2025
Søk på stillingen HER
For ytterligere informasjon er du velkommen til å kontakte Abelia ved direktør for organisasjon og strategi Nina Skarbø Vister på tlf.: 481 00 550 eller markedsdirektør Gunilla Resare på tlf.: 450 02 542