Ledig stilling

Key Account Manager - Konsulentbransjen

Konsulentbransjen er sammen med IKT Abelias største medlemssegment. Som Key Account Manager (KAM) for konsulentbransjen vil du organisere og gjennomføre tiltak for å ivareta våre eksisterende medlemmer og samtidig sikre fremtidig medlemsvekst. Konsulentbransjen spiller en sentral og viktig rolle i norsk næringsliv. Den bidrar med innovasjon, ny teknologi, spisskompetanse, erfaring, fleksibilitet og gevinstrealisering for å nevne noen eksempler. Bransjen tar ansvar for tusenvis av nyutdannede studenter ved å gi dem sin første arbeidserfaring og utstyre de med gode verktøy som kommer samfunnet til gode. Samtidig fremstår bransjen som måltavle for manglende politisk forståelse for næringens viktige rolle i det norske samfunnet.
Abelia har som mål å samle og støtte flere konsulent- og rådgivervirksomheter. Som KAM for konsulentbransjen vil du samarbeide tett med medlemmene våre for å sikre at vi ivaretar og videreutvikler Abelias politikk innenfor bransjesegmentet. Du vil også samarbeide tett med kolleger i egen og øvrige avdelinger i Abelia, NHO og andre landsforeninger, samt relevante samarbeidspartnere.

Ditt hovedansvar er å

  • Ivareta og videreutvikle Abelias største medlemssegment
  • Sikre videre vekst og verving i segmentet
  • Utvikle Abelias politikk for å ivareta behovene til konsulentbransjen


I denne rollen vil du få

  • Varierte arbeidsoppgaver og spennende utfordringer for å ivareta og videreutvikle vårt største medlemssegment
  • Jobbe sammen med noen av Norges mest spennende konsulentvirksomheter og dertil muligheter for nettverksbygging
  • Fremme konsulentbransjen som en viktig næring i Norge
  • Bli en del av et veldig dedikert og faglig sterkt miljø
  • Få frihet til å ta egne initiativ og drive prosesser selvstendig


Vi ønsker at du har

  • Høyere relevant utdanning
  • Evne til å forme stillingen på en måte som bidrar til Abelias ambisiøse mål om å samle norsk konsulent- og rådgivningsbransje
  • Solid erfaring fra konsulentbransjen og er godt kjent med bransjens behov
  • Salgserfaring fra B2B markedet
  • Erfaring med politisk arbeid og politiske prosesser
  • Gode kommunikasjonsevner, både muntlig og skriftlig
  • Svært gode samarbeidsevner

Hvis du liker et høyt arbeidstempo, er god til å prioritere, og foretrekker en strukturert arbeidsform, vil du trives hos oss.  Om du er opptatt av å skape resultater kombinert med en dose nysgjerrighet og sans for problemløsning, kan dette være muligheten for deg. I Abelia er vi over gjennomsnittet samfunnsengasjerte og har stor interesse for politikk og næringsliv. Dette vil du merke når du blir en del av gjengen.

Vil du vite mer?
Vi ønsker å gi deg som kandidat et enda tydeligere bilde av hva denne jobben egentlig handler om. Derfor har vi intervjuet markedsdirektør Gunilla Resare om hva som kreves i jobben, og hva de ser etter i den rette kandidaten. Hør intervjuet her: Stillingspodcast Abelia

Noe du lurer på? Ta gjerne kontakt med Ellen Ruth Olovsson eller Veronica Truong Jensen for en uforpliktende og konfidensiell prat. Deres kontaktinformasjon finner du her.