Årets kategorier
Hovedkategorier:
- Kampanje B2C
- Kampanje B2B
- Virksomhetskommunikasjon
- Holdningskampanjer
- Internkommunikasjon
- Finansiell kommunikasjon
- Krisekommunikasjon og issue management
- Innholdsmarkedsføring og egne kanaler
- Sosiale medier
- Måling og evaluering
- Innovasjon
I tillegg til hovedkategoriene vil det også i år deles ut flere hederspriser.
- Årets Gullkorn (kåres blant vinnerne i øvrige kategorier av juyrledere og jurygeneral)
- Årets Hederspris (nomineres av byråledere og kåres av styret i KOMM)
- Årets Talent (nomineres av byråledere og kåres av styret i KOMM)
- Årets Bacheloroppgave (nomineres og kåres av representanter for utdanningsinstitusjonene)
- Kundeprisen (Ny i 2016. Dette er en pris som skal hedre virksomheter eller organisasjoner som over tid har utmerket seg for sitt kommunikasjonsarbeid. Det er KOMMs medlemsbyråer som nominerer disse (det er gratis å nominere), og vinneren velges av Gullkorns juryledere og jurygeneral)