Abelia

Innhold

Det smarte digitale salget

Nyhet, Design og merkevare

Publisert

Morten Bergquist, Retail Energy.

- Å selge smartere starter ikke i det øyeblikket kunden går inn i butikken. Det starter lenge før - foran PCen, iPaden, TV-en, mobilen eller via direktemarkedsføring.

Det sier rådgiver Morten Bergquist i Retail Energy. Under trend- og teknologikonferansen "Handel i Evig Endring" 24. januar snakker han om digitale strategier for kommunikasjon og handel.

Retail Energy AS er et 360 graders reklamebyrå som jobber med kommunikasjon, detaljhandel og sisteleddsmarkedsføring. Morten Bergquist har selv vært ansvarlig for kommunikasjonsstrategi og markedsføring for flere merkevarer, butikk- og kjedeaktører, både nasjonalt og internasjonalt.

- Vi skaper smartere løsninger gjennom smarte salgsmekanikker, unike kommunikasjonsaktiviteter og spennende kundeopplevelser som ivaretar målgruppens ønsker, sier han.

Han tror det er viktig med både troverdighet og posisjon i møtet med en ny generasjon forbrukere som har en ny digital konsumentprofil

- Bedrifter og merkevarer må bli tydeligere i sin egenart og opplevelsen må være lik uansett hvor kundene møter oss. Teknologien må ikke alene legge rammebetingelsene eller skape begrensinger for dette, sier Bergquist.

- Det norske folk er langt fremme i bruk av teknologi. Alle er på nett og de fleste har smarttelefoner. Det florerer av velmenende apper og de teknologiske mulighetene er mange, men blir de brukt og skaper det nok business? spør han.

- Hva ser du som de store utviklingstrekkene innen ditt felt?

- Å utvikle kommunikasjonskonsepter som kan leve sømløst uavhengig av analoge eller digitale flater og hvor vi er opptatt av at de teknologiske verktøyene evner å skape dialog og gode møtepunkter med kunden som fører til salg, sier Bergquist.

Lurer du på noe? Kontakt meg gjerne:

Fant du det du lette etter?

Fant du det du lette etter?

Gi oss gjerne en kommentar i tillegg - hvordan kan vi forbedre oss? Du er anonym med mindre du oppgir din e-postadresse slik at vi kan kontakte deg.

Takk for kommentaren!

Kommentar sendt

Hei!

Hei!

Vil du få vårt ukentlige nyhetsbrev på e-post?

Avmeldingen er mottatt!

Din e-post:

 

Meld deg på 1 nyhetsbrev: