Abelia

Innhold

Elementa

Design og Merkevare

Abelias design- og merkevarebedrifter spiller en sentral rolle i norsk næringsliv. Bedriftene utfører strategi- og designprosesser som er viktige drivere for innovasjon og utvikling, og som omsetter kreative ideer til nye løsninger, produkter og tjenester.

Som medlem i Abelia er bedriften bedre rustet til å møte omstilling og utfordrende situasjoner.

Gisle Mariani Mardal, Leder Design og Merkevare

Området defineres som en kunnskapsnæring hvor design- og merkvareprosesser er drivere i forretningsmodellen. Bedriftene opererer både i business to business-, og consumer to consumer segmentet, enten det gjelder å styrke andre bedrifters konkurransekraft, eller egen virksomhet gjennom utviklingsprosesser innen markeder som mote og sport, møbel og interiør, industridesign og arkitektur, tjeneste- og grafisk design.  

Bedriftene befinner seg i et betydelig konkurransepreget globalt marked, og opplever sterke kompetanseglidninger hvor spesielt skjæringspunktet mellom design og teknologi har særlige utviklingsmuligheter.

Næringsliv og samfunn er i hurtig endring. Teknologi og sosiale medieplattformer driver en utvikling som skaper nye konsummønstre og en omfattende globaliseringsbølge. Dette påvirker marked, kompetansebehov, og rettigheter. Design- og merkevarebedrifter er konjunktursensitive og må tilpasse seg raskt. Som medlem i Abelia er bedriften bedre rustet til å møte omstilling og utfordrende situasjoner. 

Siste nytt på design- og merkevareområdet:

Kommende arrangementer:

  1. Markeringen av Norges 50 fremste tech-kvinner 2021

    Hold av 8. mars for markeringen av Norges 50 fremste tech-kvinner 2021 . Programmet er lansert!

  2. 9. mars 2021,

    Digitalt

    PE for breakfast: Nytt forslag til opsjonsordning

    Sammen med Abelia, skatteadvokater fra Selmer og Harboe, og en rekke oppstarts- og vekstbedrifter, har Norsk Venturekapitalforening utarbeidet et nytt og mer offensivt forslag for opsjonsordninger. I denne utgaven av PE for Breakfast har vi invitert både politikere og folk fra miljøet til å diskutere de nye forslagene og viktigheten av en god opsjonsordning.

  3. 11. mars 2021,

    På Teams

    Verdien av gode råd: Rådgivernæringen nå og frem mot 2030

    I 2017 la Abelia frem den hittil mest omfattende analysen av rådgivernæringen i Norge i samarbeid med Menon Economics - "Verdien av gode råd".  Det har skjedd en rivende utvikling siden da, og vi har nå laget en ny rapport som viser rådgivernæringens bidrag til å skape norske arbeidsplasser og store verdier for Norge.

Lurer du på noe? Kontakt meg gjerne:

Fant du det du lette etter?

Fant du det du lette etter?

Gi oss gjerne en kommentar i tillegg - hvordan kan vi forbedre oss? Du er anonym med mindre du oppgir din e-postadresse slik at vi kan kontakte deg.

Takk for kommentaren!

Kommentar sendt

Hei!

Hei!

Vil du få vårt ukentlige nyhetsbrev på e-post?

Avmeldingen er mottatt!

Din e-post:

 

Meld deg på 1 nyhetsbrev: