Abelia

Innhold

Elementa

Design og Merkevare

Abelias design- og merkevarebedrifter spiller en sentral rolle i norsk næringsliv. Bedriftene utfører strategi- og designprosesser som er viktige drivere for innovasjon og utvikling, og som omsetter kreative ideer til nye løsninger, produkter og tjenester.

Abelia fortsetter det eksklusive samarbeidet med London-baserte Future Laboratory. 8. desember inviterer vi til en konferanse hvor globale utviklingstrekk innen samfunn, teknologi og marked står i fokus.

Som medlem i Abelia er bedriften bedre rustet til å møte omstilling og utfordrende situasjoner.

Gisle Mariani Mardal, Leder Design og Merkevare

Området defineres som en kunnskapsnæring hvor design- og merkvareprosesser er drivere i forretningsmodellen. Bedriftene opererer både i business to business-, og consumer to consumer segmentet, enten det gjelder å styrke andre bedrifters konkurransekraft, eller egen virksomhet gjennom utviklingsprosesser innen markeder som mote og sport, møbel og interiør, industridesign og arkitektur, tjeneste- og grafisk design.  

Bedriftene befinner seg i et betydelig konkurransepreget globalt marked, og opplever sterke kompetanseglidninger hvor spesielt skjæringspunktet mellom design og teknologi har særlige utviklingsmuligheter.

Næringsliv og samfunn er i hurtig endring. Teknologi og sosiale medieplattformer driver en utvikling som skaper nye konsummønstre og en omfattende globaliseringsbølge. Dette påvirker marked, kompetansebehov, og rettigheter. Design- og merkevarebedrifter er konjunktursensitive og må tilpasse seg raskt. Som medlem i Abelia er bedriften bedre rustet til å møte omstilling og utfordrende situasjoner. 

Siste nytt på design- og merkevareområdet:

  1. Nyhet, Design og merkevare

    Fornyet tillit for norsk moteklynge

    Norwegian Fashion Hub kom gjennom nåløyet og har blitt tildelt to nye år som Arenaklynge.

  2. Nyhet, Innovasjon, Design og merkevare

    Venstre på gründerturné

    – Jeg vokste opp i en systue, så her føler jeg meg hjemme, sier Trine Skei Grande (V) Lillunn AS.

  3. Nyhet, Innovasjon, Design og merkevare

    Innovasjonsdrevet merkevarebygging

    – Det er en utfordring at markedsavdelingen ikke snakker med produktutviklingsavdelingen.

  4. Kommentar, Design og merkevare

    Teknologisk klesskift

    Vi må gripe digitaliseringen som vil endevende moteindustrien, mener Gisle Mariani Mardal.

  5. Nyhet, Design og merkevare

    VR gjør nærbutikken overflødig

    - Den fysiske nærbutikken kan lett gjenskapes i VR, sier Are Søby Vindfallet i Making View AS.

  6. Nyhet, Design og merkevare

    Fremtidens e-handel

    - Konkurranse, logistikk og betalingsløsninger vil gjøre at omsetningen på nett kommer til å overgå omsetningen i butikk.

  7. Nyhet, Design og merkevare

    Det smarte digitale salget

    Salget starter foran PCen, iPaden, TV-en, mobilen eller via direktemarkedsføring, mener Morten Bergquist.

  8. Nyhet, Design og merkevare

    Må tenke nytt rundt handel

    Detaljhandel vil preges av økt spesialisering, bruk av mange kanaler og digital integrasjon, sier trendforsker.

  9. Kommentar, Design og merkevare

    Kunst og butikk

    Kreative næringer lider fordi vi ikke klarer å definere forskjellen mellom kunst og butikk, mener Gisle Mariani Mardal.

Kommende arrangementer:

  1. 24. oktober 2017,

    Forskningsparken

    Startup// gjennombruddskraft

    Abelia og Build2Grow inviterer til seminar med Beathe Due (Tøyen Startup Village) og Jeanette Kvisvik (Villoid) med fokus på oppblomstringen av kvinner i startup miljøene.

  2. 26. oktober 2017,

    Kulturkirken Jakob

    Gullkorn 2017

    Gullkorn er en av de viktigste bransjearrangementene for kommunikasjonsbransjen. PR-prisen feirer 10-årsjubileum.

    Påmelding av bidrag til årets Gullkorn er i gang!
  3. 26. oktober 2017,

    Næringslivets Hus

    HMS -kurs for ledere

    Arbeidsmiljøloven § 3-5 pålegger alle arbeidsgivere å gjennomgå opplæring i HMS.

    Kun for medlemmer. Få plasser igjen

Lurer du på noe? Kontakt meg gjerne:

Fant du det du lette etter?

Fant du det du lette etter?

Gi oss gjerne en kommentar i tillegg - hvordan kan vi forbedre oss? Du er anonym med mindre du oppgir din e-postadresse slik at vi kan kontakte deg.

Takk for kommentaren!

Kommentar sendt

Hei!

Vil du få vårt ukentlige nyhetsbrev på e-post?

Takk for påmeldingen!

Din e-post:

 

Meld deg på 1 nyhetsbrev: