Abelia

Innhold

Elementa

Design og Merkevare

Abelias design- og merkevarebedrifter spiller en sentral rolle i norsk næringsliv. Bedriftene utfører strategi- og designprosesser som er viktige drivere for innovasjon og utvikling, og som omsetter kreative ideer til nye løsninger, produkter og tjenester.

Området defineres som en kunnskapsnæring hvor design- og merkvareprosesser er drivere i forretningsmodellen. Bedriftene opererer både i business to business-, og consumer to consumer segmentet, enten det gjelder å styrke andre bedrifters konkurransekraft, eller egen virksomhet gjennom utviklingsprosesser innen markeder som mote og sport, møbel og interiør, industridesign og arkitektur, tjeneste- og grafisk design.  

Bedriftene befinner seg i et betydelig konkurransepreget globalt marked, og opplever sterke kompetanseglidninger hvor spesielt skjæringspunktet mellom design og teknologi har særlige utviklingsmuligheter.

Næringsliv og samfunn er i hurtig endring. Teknologi og sosiale medieplattformer driver en utvikling som skaper nye konsummønstre og en omfattende globaliseringsbølge. Dette påvirker marked, kompetansebehov, og rettigheter. Design- og merkevarebedrifter er konjunktursensitive og må tilpasse seg raskt. Som medlem i Abelia er bedriften bedre rustet til å møte omstilling og utfordrende situasjoner. 

Siste nytt på design- og merkevareområdet:

Kommende arrangementer:

  1. 16. - 20. august 2021,

    Arendal

    Arendalsuka 2021

    Velkommen til Abeliadagen under Arendalsuka 2021. Sammen med bedrifter, politikere, forskere og gründere gir vi deg Omstillingsdebatten, Fremtidsdebatten, Digitaliseringsdebatten, Kompetansedebatten, Innovasjonsdebatten og selvsagt mingle & stream av partilederdebatten. Velkommen skal du være, fysisk eller digitalt.

  2. 2. september 2021,

    Næringslivets Hus eller digitalt

    Abelia Open 2021 - Ett skritt foran: Et fremtidsrettet næringsliv

    På Abelia Open skal vi først ta et lite tilbakeblikk til 2001 da Abelia ble etablert. Hva har skjedd i den teknologiske utviklingen fra 2001-2021? Og hvilken betydning har teknologi- og kunnskapsbedriftene hatt?​ Og så skal vi se fremover de neste 20 årene. Hvordan kan teknologi- og kunnskapsbedrifter sørge for at vi kommer ett skritt foran mot et bærekraftig kunnskapssamfunn?

  3. 4. november 2021,

    Bergen, blir sendt digitalt også

    Jakten på innovasjonskraften 2021: Et hav av muligheter

    FIN- foreningen for innovasjonsselskaper i Norge og Abelia tar turen til Bergen 4. november for å ta opp jakten på innovasjonskraften. I år er det havnæringene som står for tur. Hvordan skal Norge bli verdensledende innen bærekraftig havøkonomi? Er Norges innovasjonspolitikk rigget for fremtidens næringsutvikling?

Lurer du på noe? Kontakt meg gjerne:

Fant du det du lette etter?

Fant du det du lette etter?

Gi oss gjerne en kommentar i tillegg - hvordan kan vi forbedre oss? Du er anonym med mindre du oppgir din e-postadresse slik at vi kan kontakte deg.

Takk for kommentaren!

Kommentar sendt

Hei!

Hei!

Vil du få vårt ukentlige nyhetsbrev på e-post?

Avmeldingen er mottatt!

Din e-post:

 

Meld deg på 1 nyhetsbrev: