Abelia

Innhold

Elementa

Design og Merkevare

Abelias design- og merkevarebedrifter spiller en sentral rolle i norsk næringsliv. Bedriftene utfører strategi- og designprosesser som er viktige drivere for innovasjon og utvikling, og som omsetter kreative ideer til nye løsninger, produkter og tjenester.

Abelia fortsetter det eksklusive samarbeidet med London-baserte Future Laboratory. 8. desember inviterer vi til en konferanse hvor globale utviklingstrekk innen samfunn, teknologi og marked står i fokus.

Som medlem i Abelia er bedriften bedre rustet til å møte omstilling og utfordrende situasjoner.

Gisle Mariani Mardal, Leder Design og Merkevare

Området defineres som en kunnskapsnæring hvor design- og merkvareprosesser er drivere i forretningsmodellen. Bedriftene opererer både i business to business-, og consumer to consumer segmentet, enten det gjelder å styrke andre bedrifters konkurransekraft, eller egen virksomhet gjennom utviklingsprosesser innen markeder som mote og sport, møbel og interiør, industridesign og arkitektur, tjeneste- og grafisk design.  

Bedriftene befinner seg i et betydelig konkurransepreget globalt marked, og opplever sterke kompetanseglidninger hvor spesielt skjæringspunktet mellom design og teknologi har særlige utviklingsmuligheter.

Næringsliv og samfunn er i hurtig endring. Teknologi og sosiale medieplattformer driver en utvikling som skaper nye konsummønstre og en omfattende globaliseringsbølge. Dette påvirker marked, kompetansebehov, og rettigheter. Design- og merkevarebedrifter er konjunktursensitive og må tilpasse seg raskt. Som medlem i Abelia er bedriften bedre rustet til å møte omstilling og utfordrende situasjoner. 

Siste nytt på design- og merkevareområdet:

  1. Nyhet, IKT, Innovasjon, Design og merkevare, Arbeidsliv

    Møt endringsarkitekten

    Tom Savigar mener virksomheter må tilpasse seg samfunnsendringene som kommer med globale innovasjoner.

  2. Kommentar, IKT, Innovasjon, Design og merkevare

    Design av bedre velferdstjenester

    Design er blitt sentralt i endringsprosesser i både privat og offentlig sektor, skriver Håkon Haugli.

  3. Nyhet, Innovasjon, Design og merkevare, Rådgivere

    Trendkonferanse gir unikt innblikk i fremtiden

    Hvordan vil globale trender påvirke Norge? The Future Laboratory gir deg svarene på Abelias trendkonferanse i Oslo 8. desember.

  4. Nyhet, Design og merkevare

    Fornyet tillit for norsk moteklynge

    Norwegian Fashion Hub kom gjennom nåløyet og har blitt tildelt to nye år som Arenaklynge.

  5. Nyhet, Innovasjon, Design og merkevare

    Venstre på gründerturné

    – Jeg vokste opp i en systue, så her føler jeg meg hjemme, sier Trine Skei Grande (V) Lillunn AS.

  6. Nyhet, Innovasjon, Design og merkevare

    Innovasjonsdrevet merkevarebygging

    – Det er en utfordring at markedsavdelingen ikke snakker med produktutviklingsavdelingen.

  7. Kommentar, Design og merkevare

    Teknologisk klesskift

    Vi må gripe digitaliseringen som vil endevende moteindustrien, mener Gisle Mariani Mardal.

  8. Nyhet, Design og merkevare

    VR gjør nærbutikken overflødig

    - Den fysiske nærbutikken kan lett gjenskapes i VR, sier Are Søby Vindfallet i Making View AS.

  9. Nyhet, Design og merkevare

    Fremtidens e-handel

    - Konkurranse, logistikk og betalingsløsninger vil gjøre at omsetningen på nett kommer til å overgå omsetningen i butikk.

Kommende arrangementer:

  1. 23. januar 2018,

    Clarion Hotel, The Edge

    Hvordan kan teknologi og innovasjon skape vekst i nord?

    Abeliafrokost på Arctic Frontiers i Tromsø.

    Gratis for Abelia og NHOs medlemmer
  2. 8. - 12. mars 2018,

    Austin Texas

    SXSW

    Gjør deg klar for 2018. Abelia og SAS tar med norsk tech til Austin. Abelias medlemmer får 2500 kr i rabatt på reise og opphold.

  3. 8. mars 2018,

    Næringslivets Hus

    Norges 50 fremste #tech- kvinner

    Påmelding til kåringen av Norges 50 fremste #tech-kvinner er nå åpnet.

    Mer informasjon kommer

Lurer du på noe? Kontakt meg gjerne:

Fant du det du lette etter?

Fant du det du lette etter?

Gi oss gjerne en kommentar i tillegg - hvordan kan vi forbedre oss? Du er anonym med mindre du oppgir din e-postadresse slik at vi kan kontakte deg.

Takk for kommentaren!

Kommentar sendt

Hei!

Vil du få vårt ukentlige nyhetsbrev på e-post?

Takk for påmeldingen!

Din e-post:

 

Meld deg på 1 nyhetsbrev: