Abelia

Innhold

Elementa

Design og Merkevare

Abelias design- og merkevarebedrifter spiller en sentral rolle i norsk næringsliv. Bedriftene utfører strategi- og designprosesser som er viktige drivere for innovasjon og utvikling, og som omsetter kreative ideer til nye løsninger, produkter og tjenester.

Som medlem i Abelia er bedriften bedre rustet til å møte omstilling og utfordrende situasjoner.

Gisle Mariani Mardal, Leder Design og Merkevare

Området defineres som en kunnskapsnæring hvor design- og merkvareprosesser er drivere i forretningsmodellen. Bedriftene opererer både i business to business-, og consumer to consumer segmentet, enten det gjelder å styrke andre bedrifters konkurransekraft, eller egen virksomhet gjennom utviklingsprosesser innen markeder som mote og sport, møbel og interiør, industridesign og arkitektur, tjeneste- og grafisk design.  

Bedriftene befinner seg i et betydelig konkurransepreget globalt marked, og opplever sterke kompetanseglidninger hvor spesielt skjæringspunktet mellom design og teknologi har særlige utviklingsmuligheter.

Næringsliv og samfunn er i hurtig endring. Teknologi og sosiale medieplattformer driver en utvikling som skaper nye konsummønstre og en omfattende globaliseringsbølge. Dette påvirker marked, kompetansebehov, og rettigheter. Design- og merkevarebedrifter er konjunktursensitive og må tilpasse seg raskt. Som medlem i Abelia er bedriften bedre rustet til å møte omstilling og utfordrende situasjoner. 

Siste nytt på design- og merkevareområdet:

Kommende arrangementer:

  1. 28. januar 2021,

    Britannia Hotel , Trondheim

    HMS-kurs for ledere, Trondheim: Utsatt

    Arbeidsmiljøloven § 3-5 pålegger alle arbeidsgivere å gjennomgå opplæring i HMS. NB: Ny dato kommer.

    Kun for medlemmer
  2. 16. februar 2021,

    Digitalt

    Er Norge rigget for omstilling? Seminar 2

    Gjennom en møteserie i tre deler inviterer Abelia, Energi Norge, Rederiforbundet, Tekna og Norsk klimastiftelse til kunnskapsdeling og debatt om den store omstillingen av Norge. Del 2: Hva skal vi leve av?

  3. 16. februar 2021

    Vanskelig vekstfinansiering av scaleups

    Gjennom formidlingsarenaen The HUB@NHH diskuterer vi viktige problemstillinger for start-ups og små mellomstore bedrifter. Kompetansen fra hele DIG universet - det beste i næringslivet og akademia – stiller opp.

Lurer du på noe? Kontakt meg gjerne:

Fant du det du lette etter?

Fant du det du lette etter?

Gi oss gjerne en kommentar i tillegg - hvordan kan vi forbedre oss? Du er anonym med mindre du oppgir din e-postadresse slik at vi kan kontakte deg.

Takk for kommentaren!

Kommentar sendt

Hei!

Hei!

Vil du få vårt ukentlige nyhetsbrev på e-post?

Avmeldingen er mottatt!

Din e-post:

 

Meld deg på 1 nyhetsbrev: