Abelia

Innhold

Unge løver fra PR-operatørene

Nyhet, Kommunikasjon, Rådgivere

Publisert

Eivind Hammer Myhre og Cathleen R. Rønning fra PR-operatørene.

Eivind Hammer Myhre og Cathleen R. Rønning fra PR-operatørene vant Cannes Young Lions PR-konkurranse.

Cathleen R. Rønning og Eivind Hammer Myhre fra PR-operatørene stakk av med seieren i Cannes Young Lions.

Nå skal de representere de norske fargene i den internasjonale konkurransen i Cannes i juni. Tilsammen åtte unge team deltok i årets norske Cannes Young Lions PR-konkurranse. 

Beste PR-strategi

Cannes Young Lions PR er en internasjonal konkurranse under Cannesfestivalen hvor unge byråteam under 30 år fra hele verden konkurrerer i å lage den beste PR-strategien for en oppdragsgiver. Den norske konkurransen arrangeres i samarbeid med CAPA og bransjeforeningen KOMM.

I år var oppdragsgiver Rogalandsprosjektet HjemJobbHjem. 

− Vinnerteamet har satt sammen en helhetlig PR-strategi som setter oppdragsgiver HjemJobbHjem i hovedrollen i historiefortellingen. Konseptet har flere ben å stå på, og juryen har tro på at ideen fungerer i praksis og vil gi ønsket effekt. Teamet viser god forståelse for PR-håndverket, i tillegg til å levere et konsept som kan leve over tid og tas ut gjennom flere faser, sier juryleder Hanne Kjærnes om hvorfor juryen falt ned på denne løsningen.

Prestisjefull seier

I finalen i Cannes skal det norske teamet i løpet av 24 timer løse en oppgave for en veldedig organisasjon, og arbeidene vurderes av juryen for den aktuelle kategorien i hovedkonkurransen. Det er med andre ord en viktig og prestisjefull konkurranse, og et viktig utstillingsvindu.

− Det er like inspirerende hvert år å se engasjementet, innsikten og kreativiteten som disse talentfulle og ambisiøse teamene viser. Også for oss som jobber med dette gir det energi, og gjør oss ydmyke og håpefulle for fremtiden. Vi må gratulere PR-operatørene med Cannesbillett, for andre gang på fire år, sier Espen Strand Henriksen som på vegne av CAPA er representant for Cannes Lions som arrangerer den norske konkurransen sammen med KOMM.

Tror på norsk gull

Det er fjerde år Norge deltar i PR-kategorien i Young Lions. Så langt har ingen norske team vunnet konkurransen, men i bransjeforeningen KOMM er man optimistiske.

− Vi vet at nivået i norske byråer er høyt, og at vi er blant nasjonene som hevder seg best i de internasjonale konkurransene. Derfor er det ingen grunn til at vi ikke skal ha tro på at også de unge, norske teamene skal kunne hevde seg. Personlig er jeg optimist, og tror på gull i år, sier styreleder i KOMM, Stian Lyberg.

Erfaren jury

Juryen som vurderte de norske bidragene besto av erfarne bransjefolk fra KOMMs medlemsbyråer: Hanne Kærnes fra PR-operatørene (juryleder), Ingalill Sandal fra Involve PR, Trygve Tønnesen fra Geelmuyden Kiese, Charlotte Gjone fra Apeland
og Espen Strand Henriksen fra Cannes Lions i Norge.

Lurer du på noe? Kontakt meg gjerne:

Fant du det du lette etter?

Fant du det du lette etter?

Gi oss gjerne en kommentar i tillegg - hvordan kan vi forbedre oss? Du er anonym med mindre du oppgir din e-postadresse slik at vi kan kontakte deg.

Takk for kommentaren!

Kommentar sendt

Hei!

Vil du få vårt ukentlige nyhetsbrev på e-post?

Takk for påmeldingen!

Din e-post:

 

Meld deg på 1 nyhetsbrev: