Abelia

Innhold

Briefen for Young Lions PR-konkurranse er klar

Nyhet, Kommunikasjon

Publisert

Kvinne med veske over skulderen som står på dekk og ser utover havet. BIldet har også teksten Hjem jobb hjem gjør det enklere for deg å la bilen stå hjemme, slik at du kan nyte de små pusterommene i hverdagen.

Det er Rogalandsprosjektet HjemJobbHjem som står for årets caseoppgave.

Det er Rogalandsprosjektet HjemJobbHjem som står for årets caseoppgave.

Omsider er vi klare med briefen for Young Lions PR-konkurransen klar. Det er Rogalandsprosjektet HjemJobbHjem som står for årets caseoppgave, og du kan delta i konkurransen ved å laste ned briefen her.

Innleveringsfristen er fredag 5. mai kl. 23.59. Alle innleverte besvarelser skal presenteres foran en jury 9.mai.

I regi av KOMM, CAPA, Knowit og Cannes Lions, som er verdens største kommunikasjonskonkurranse, har vi for tredje gang gleden av å invitere til Young Lions PR. Konkurransen gir Norges største talenter en unik mulighet til å vise hva de kan og måle krefter mot hverandre og talenter fra resten av verden.

Vinnerteamet får en reise til Cannes der de får delta i verdens største kommunikasjonskonkurranse for unge talenter som en del av verdens største kommunikasjonsfestival Cannes Lions. Her skal de forsvare nasjonens ære i konkurranse med PR-talenter fra hele verden gjennom intens oppgaveløsing i to døgn. De som stikker av med seieren i Norge får med andre ord en opplevelse for livet og en unik mulighet til å knytte kontakter med bransjekollegaer fra hele verden.

Årets oppgave skal løses for HjemJobbHjem, som er et mobilitetsprosjekt mellom Rogaland Fylkeskommune, Statens Vegvesen, Kolumbus, Bysykkelen og kommunene Stavanger, Sandnes, Sola og Randaberg. Målet er å få arbeidstakere i regionen til å sette fra seg bilen hjemme, ved å knytte sammen kollektivtilbud, sykkel og gåing. Les mer om bakgrunnen og oppgaven i breifen.

Praktisk informasjon

Rent praktisk innebærer deltakelse i Young Lions PR at et team på to personer, som ikke er eldre enn 30 år (født senere enn 25 juni 2017), går sammen om å løse en caseoppgave. Teamene behøver ikke å bestå av personer som jobber i samme byrå, men de må jobbe med betalende kunder. Det betyr at studenter på utplassering ikke kan delta. Det er forøvrig ingen begrensninger på hvor mange team hvert byrå kan stille med.

Viktig å merke seg at konkurransen kun er åpen for team som arbeider i PR-byrå eller andre typer byrå med en egen PR-avdeling. Deltakerne har rundt en uke på seg til å besvare oppgaven.

Vinnerteamet får festivalpass til Cannes Lions dekket av KOMM, mens alle andre utgifter knyttet til deltakelse, inkludert fly og hotell, dekkes av byrået teamet er tilknyttet.

De viktigste tidspunktene for konkurransen

Fredag 28. april, kl. 10.00: Briefslipp på komm.abelia.no. Deltakerne har en uke på seg til å besvare oppgaven.
Fredag 5. mai kl. 23.59: Innlevering av besvarelsen i form av en Keynote eller PowerPoint-presentasjon på mail til: sk@pr-o.no
Tirsdag 9. mai, kl. 12.00-18.00: Deltakerne har 15. minutter hver til å presentere sine oppgavebesvarelser (inkludert 5 minutter til spørsmål) for juryen hos CAPA i Wergelandsveien 21. Nøyaktig tid for presentasjon avtales direkte med deltakerne etter at besvarelsene er sendt inn.
Onsdag 10. mai: Offentliggjøring av vinnerne.
17.–20. juni: Finalegjennomføring i Cannes.

Husk kontaktinformasjon

Du kan laste ned briefen her.
Du kan laste ned vedlegg til briefen her.

Det er ingen påmelding til konkurransen utover at teamet må oversende sin oppgavebesvarelse innen innleveringsfristen, og da samtidig oppgi tydelig hvem som står bak besvarelsen, inkludert kontaktinfo.

På vegne av medlemsbyråene i KOMM, CAPA og HjemJobbHjem ønsker vi alle deltakerne lykke til!
Spørsmål om konkurransen kan rettes til: Siw Klingsholm på sk@pr-o.no eller 482 12 640.

Fant du det du lette etter?

Fant du det du lette etter?

Gi oss gjerne en kommentar i tillegg - hvordan kan vi forbedre oss? Du er anonym med mindre du oppgir din e-postadresse slik at vi kan kontakte deg.

Takk for kommentaren!

Kommentar sendt

Hei!

Vil du få vårt ukentlige nyhetsbrev på e-post?

Takk for påmeldingen!

Din e-post:

 

Meld deg på 1 nyhetsbrev: