Abelia

Innhold

Hva skjer i KOMM?

Publisert

KOMM jobber først og fremst for å synliggjøre verdien av god kommunikasjon, fremme bransjens kvalitet og etikk og være en pådriver for bransjens interesser og faglige utvikling.

KOMM skal skape gode og relevante møteplasser for bransjen og andre som er opptatt av kommunikasjon, profesjonalisering og effektivisering av anbudsprosesser, samt å synliggjøre betydningen av god måling og evaluering.

For å starte med det siste, så har KOMM sammen med Handelshøyskolen BI og Kommunikasjonsforeningen innledet et samarbeid, hvor målet er å etablere en felles standard for hvordan kommunikasjon bør måles. Mer om dette arbeidet kan du lese her

En stor del av bransjens oppdragsgivere velger sine byråforbindelser gjennom anbudskonkurranser. Dette gjelder særlig offentlige oppdragsgivere, men slike konkurranser er også vanlige i det private næringslivet. Anbudskonkurranser krever ofte mye av byråene som deltar, og det er varierende hvor gode disse prosessene er. Derfor jobber KOMM kontinuerlig som pådriver for å forbedre og effektivisere disse konkurransene og prosessene. Helt konkret utarbeider vi nå av en veileder for anbudskonkurranser, som er ment å være et praktisk verktøy for både anbudsgivere og byråer i slike prosesser.

Gode møteplasser er også viktig for en bransjeforening som KOMM, fordi slike møteplasser er gode arenaer for kunnskaps- og erfaringsutveksling. Vår kanskje viktigste møteplass er Gullkorn, som er kommunikasjonsbransjens viktigste konkurranse. Årets arrangement var vellykket, og samlet flere byråer, virksomheter og organisasjoner enn noen gang – og hadde historisk mange påmeldte kommunikasjonsjobber.

KOMM er også en av flere samarbeidspartnere bak bransjeundersøkelsen Årets Byrå, som gjøres av analysebyrået Regi sammen med Dagens Næringsliv. Formålet med bransje- og kvalitetsrapporten er å øke forståelsen for hva som gir vellykkede kundeforhold, hvilke utfordringer kommunikasjonsbransjen står overfor, og hva som er de mest sentrale områdene i samarbeidet, sett fra kundens perspektiv. 30. mai vil kåringen av landets beste byråer sett med kundens øyne finne sted i Oslo Konserthus. Les mer om Årets Byrå her

Men det er selvsagt ikke bare blodig alvor i bransjen. Vi er en bransje sammensatt av mennesker i alle aldre, med svært ulik bakgrunn innenfor en lang rekke fagområder. KOMM ønsker derfor også å samle bransjen i mer uhøytidlige former, og vil derfor fremover ta initiativ til PR-bar – hvor man får mulighet til å møte bransjekollegaer for å prate sammen, diskutere fag og skryte av seg selv eller andre. Vi gleder oss til å se dere alle sammen der. Mer om PR-bar kan du lese her.

Lurer du på noe? Kontakt meg gjerne:

Fant du det du lette etter?

Fant du det du lette etter?

Gi oss gjerne en kommentar i tillegg - hvordan kan vi forbedre oss? Du er anonym med mindre du oppgir din e-postadresse slik at vi kan kontakte deg.

Takk for kommentaren!

Kommentar sendt

Hei!

Vil du få vårt ukentlige nyhetsbrev på e-post?

Takk for påmeldingen!

Din e-post:

 

Meld deg på 1 nyhetsbrev: