Det var to overlykkelige vinnere som mottok gratulasjoner og blomster hos Abelia i dag.
– Vi hadde så enormt lyst til å reise til Cannes for å konkurrere med de beste i verden. Vi la stort press på oss selv, så det er utrolig gøy at vi lykkes, sier Nyborg og Brynildsen. Duoen legger ikke skjul på at de har store ambisjoner også i den internasjonale konkurransen. – Vår teamleder Scott Allan har tidligere tatt sølv i Cannes, og vi kan ikke være dårligere enn sjefen. Vi går for gull, sier Brynildsen.
Oppdragsgiver i årets konkurranse var UNICEF, og briefen handlet om å bygge kjennskap til verdens barnedag og barns rettigheter.
– Vinnerteamet svarte lekent og kreativt på en relativt åpen brief. Det var ingen tvil om at teamet fant frem sitt indre barn - for konseptet er rett og slett en genial idé for hvordan man med glimt i øyet og et begrenset budsjett kan løfte frem UNICEF Norge og barns rettigheter den 20. november på verdens barnedag, sier Atle Syversen, kommunikasjonsrådgiver i UNICEF Norge.
Vinnerne mottok blomster og gratulasjoner fra Håkon Haugli, administrerende direktør i Abelia.
– Det er gledelig at det satses på unge talenter i kommunikasjonsbransjen. Kreativitet, samfunnsforståelse og kunnskap blir stadig viktigere for norsk næringsliv og fremtidens verdiskaping, sier Håkon Haugli, administrerende direktør i Abelia.
Fem team deltok i finalen i år. Juryen bestod av Atle Syversen (UNICEF), Hanne Stabell (PR-operatørene), Runar Wiksnes (GK), Hege Bergsvenkerud Sørli (CAPA) og Simen Johannessen (Gambit H+K, juryleder).
– Alle teamene presenterte gjennomarbeidede konsepter basert på solid innsikt, gode ideer og spennende kreative grep. Det var likevel en enstemmig jury som kåret Siv Martine Nyborg og Karen Brynildsen til årets vinnere. Vi ønsker masse lykke til i Cannes, sier juryleder Simen Johannessen, seniorrådgiver i Gambit H+K.
Den internasjonale Young Lions PR-konkurransen holdes i Cannes 18-19, juni.