Abelia

Innhold

Brief for Young Lions PR 2016

Nyhet, Kommunikasjon

Publisert

Logo - Young Lions

Endelig er briefen for Young Lions PR-konkurransen klar. Det er Future Home som står for årets caseoppgave, og du kan delta i konkurransen ved å laste ned briefen her. Innleveringsfristen er fredag 11. mars kl. 23.59.

I regi av KOMM, CAPA, Knowit og Cannes Lions, som er verdens største kommunikasjonskonkurranse, har vi for tredje gang gleden av å invitere til Young Lions PR. Konkurransen gir Norges største talenter en unik mulighet til å vise hva de kan og måle krefter mot hverandre og talenter fra resten av verden.

Vinnerteamet får en reise til Cannes der de får delta i verdens største kommunikasjonskonkurranse for unge talenter som en del av verdens største kommunikasjonsfestival Cannes Lions. Her skal de forsvare nasjonens ære i konkurranse med PR-talenter fra hele verden gjennom intens oppgaveløsing i to døgn. De som stikker av med seieren i Norge får med andre ord en opplevelse for livet og en unik mulighet til å knytte kontakter med bransjekollegaer fra hele verden.

Årets oppgave skal løses for Future Home, som er en norsk gründerbedrift som utvikler og selger smarthusløsninger. Smarthus er styring og automatisering av elektronikk i hjemmet. Deltakerne er med andre ord ikke bare med i en viktig talentkonkurranse, men de får samtidig muligheten til å løse en viktig oppgave for en visjonær elektronikkbedrift her i landet.

Praktisk informasjon

Rent praktisk innebærer deltakelse i Young Lions PR at et team på to personer, som ikke er eldre enn 30 år (innen juni 2016), går sammen om å løse en caseoppgave. Teamene behøver ikke å bestå av personer som jobber i samme byrå, men de må jobbe med betalende kunder. Det betyr at studenter på utplassering ikke kan delta. Det er forøvrig ingen begrensninger på hvor mange team hvert byrå kan stille med.

Viktig å merke seg at konkurransen kun er åpen for team som arbeider i PR-byrå eller andre typer byrå med en egen PR-avdeling. Deltakerne har rundt fem dager på seg til å besvare oppgaven.

Vinnerteamet får festivalpass til Cannes Lions dekket av KOMM, mens alle andre utgifter knyttet til deltakelse, inkludert fly og hotell, dekkes av byrået teamet er tilknyttet.

De viktigste tidspunktene for konkurransen

Mandag 7. mars, kl. 09.00: Briefslipp på komm.abelia.no. Deltakerne har fem dager på seg til å besvare oppgaven.

Fredag 11. mars kl. 23.59: Innlevering av besvarelsen i form av en Keynote eller PowerPoint-presentasjon på mail til: sk@pr-o.no

Torsdag 17. mars, kl. 12.00-18.00: Deltakerne har 15. minutter hver til å presentere sine oppgavebesvarelser for juryen hos CAPA i Wergelandsveien 21. Nøyaktig tid for presentasjon avtales direkte med deltakerne etter at besvarelsene er sendt inn.

Fredag 18. mars: Offentliggjøring av vinnerne.

18.–20. juni: Finalegjennomføring i Cannes.

Husk kontaktinformasjon

  • Du kan laste ned briefen her
  • Du kan laste ned vedlegg til briefen her.

Det er ingen påmelding til konkurransen utover at teamet må oversende sin oppgavebesvarelse innen innleveringsfristen, og da samtidig oppgi tydelig hvem som står bak besvarelsen, inkludert kontaktinfo.

På vegne av medlemsbyråene i KOMM, CAPA og Future Home ønsker vi alle deltakerne lykke til!

Spørsmål om konkurransen kan rettes til: Siw Klingsholm på sk@pr-o.no eller 482 12 640.

Hei!

Hei!

Vil du få vårt ukentlige nyhetsbrev på e-post?

Avmeldingen er mottatt!

Din e-post:

 

Meld deg på 1 nyhetsbrev: