Seminar, Design og merkevare

Publisert

Fra Norge til Kina

Abelia og NHO Reiseliv inviterer til en presentasjon av den kinesiske nettportalen SKANDIA.

Arrangementet er avholdt.

SKANDIA er en e-handels plattform med hovedkontor i Hong Kong. Konseptet bygger på den økende interessen for skandinavisk livsstil i den kinesiske middelklassen. Abelia har over en lengre tid hatt kontakt med SKANDIA med mål om å øke eksport av norsk design og merkevare. NHO Reiseliv ser det som svært interessant å knytte reiselivsnæringen enda sterkere sammen med norsk design og livsstil.

Norske merkevarer hevder seg internasjonalt, og reiselivsbaserte opplevelser er en stor og voksende næring i Norge. Kina representerer et gigantisk marked. Ikke bare der, men også her i Norge. Og det er nettopp kombinasjonen av eksport og lokal verdiskaping som er tema for møtet.

- Økt turisme har skapt et lukrativt marked for norske kvalitetsprodukter. Mulighetsrommet for gjensalg er stort. Tilgang til produkter gjennom netthandel gjør det mulig å bygge videre på det norske turistmarkedet i et globalt perspektiv, sier Gisle Mariani Mardal.

 Mer om hvem du møter:

Lurer du på noe? Kontakt meg gjerne:

Flere arrangementer

Arrangementsoversikt sortert på fagområder, tema og sted.

Fant du det du lette etter?

Fant du det du lette etter?

Gi oss gjerne en kommentar i tillegg - hvordan kan vi forbedre oss? Du er anonym med mindre du oppgir din e-postadresse slik at vi kan kontakte deg.

Takk for kommentaren!

Kommentar sendt

Hei!

Hei!

Vil du få vårt ukentlige nyhetsbrev på e-post?

Avmeldingen er mottatt!

Din e-post:

 

Meld deg på 1 nyhetsbrev: