Abelia

Innhold

Kommunikasjon i turbulente tider

Nyhet, Ledelse, Rådgivere

Publisert

Portrettbilde av Per Høiby

Per Høiby fra First House er en av innlederne du møter på seminaret om strategisk kommunikasjon 12. mai.

Evnen til strategisk kommunikasjon blir stadig viktigere ifølge Per Høiby, administrerende direktør i First House.

Økende informasjonsmengder. Et mediebilde i forandring. Disruptiv utvikling i mange bransjer. Forandringstempoet og mediebildet endrer seg raskt.

Hvordan påvirker det kommunikasjonsarbeidet?

Den teknologidrevne økende forandringstempoet påvirker ikke bare måten vi jobber på for å bli sett, hørt og forstått. For mange påvirker det måten å drive virksomheten sin på.

Hva er de mest krevende kommunikasjonsoppgavene rent strategisk?

Det er viktigere enn noen gang å ha et reflektert forhold til hva man ønsker å oppnå og hvordan man kan bruke kommunikasjon til å gjøre nettopp det. Slik har det alltid vært, men kampen om målgruppenes oppmerksomhet er mye tøffere i dag fordi omfanget av informasjon de du ønsker å nå må forholde seg til er så enorm - og stadig økende.

Nevn de tre viktigste endringene som har skjedd de siste fem årene.

Først og fremst den grenseløse tilgangen til informasjon vi har fått gjennom den teknologiske utvikling. Utviklingen i de tradisjonelle medier og de sosiale medier har snudd opp ned på se, lytte og lesevaner. Dernest den disruptive utviklingen vi har sett i flere bransjer. For det tredje har dette ført til en svært åpent og gjennomsiktig samfunn, både her i Norge og i et globalt perspektiv

Hvilke utviklingstrekk må ledere innen kommunikasjon være forberedt på?

De endringene vi har sett er bare begynnelsen. Tempoet vil ikke avta, det vil øke. Det gjelder å følge med i timen. Grunnlagsanalyser i kombinasjon med trendanalyser vil være viktigere enn noen gang for å håndtere den raske utviklingen. I tillegg må du være forberedt på å beherske en rekke kanaler inklusive de sosiale medier for å nå de du ønsker å nå raskt og presist. Du må også være forberedt på å velge bort noe.

Fortell kort om First House

First House er strategi- og kommunikasjonsselskap som bistår kundene med å bli sett, hørt og forstått for å nå sine mål. Hos oss får kundene tilgang til unik kunnskap og erfaring fra politikk, næringsliv, finans og media. I dag er vi anerkjent som landets ledende rådgivingsselskap innen politikk, samfunnskontakt, virksomhetskommunikasjon og finansiell kommunikasjon.

Bli med på seminar om strategisk kommunikasjon - se programmet og meld deg på her

Lurer du på noe? Kontakt meg gjerne:

Fant du det du lette etter?

Fant du det du lette etter?

Gi oss gjerne en kommentar i tillegg - hvordan kan vi forbedre oss? Du er anonym med mindre du oppgir din e-postadresse slik at vi kan kontakte deg.

Takk for kommentaren!

Kommentar sendt

Hei!

Hei!

Vil du få vårt ukentlige nyhetsbrev på e-post?

Avmeldingen er mottatt!

Din e-post:

 

Meld deg på 1 nyhetsbrev: